שיטת הטיפול image
איך מטפלים באדם הסובל מדמנציה בעזרת מֶמוֹאַפְ MemoApp 

הבסיס והקונספט לשיטת הטיפול של מֶמוֹאַפְ MemoApp:
ברגע שמבינים (ולו מעט) מה מתחולל במוחו של האדם הסובל מדמנציה, וברגע שמבינים מה חסר וכיצד משלימים... המלאכה יותר קלה ומובנת... ואם העזרה נעשית ברוח טובה ובמסירות, ההצלחה היא מהירה ובטוחה... מאחר וכל עזרה שבאה מהלב ובאהבה תורמת לאדם הסובל מדמנציה. זהו הבסיס והקונספט לשיטת הטיפול של מֶמוֹאַפְ MemoApp אשר נבנתה בהדרגה במשך כל תקופת הפיילוט שארכה כמה שנים וזאת בעזרת בעזרת מאמרים, מחקרים שנעשו בתחום, ייעוץ של אנשי מקצוע ובעיקר משוב ושיחות עם בני משפחה מטפלים ועם המטופלים עצמם.

מהי דמנציה:
'דמנציה' - שִיטָיוֹן (ולפי המינוח החדש של האקדמיה ללשון: קִהָיוֹן) היא מושג כללי לאובדן חמור של זיכרון ויכולות שכליות אחרות, עד כדי פגיעה באורח החיים ובעצמאות. אוסף המחלות הזה נובע משינויים המתרחשים במוח ופוגעים בתאי העצב. אזורים שונים במוח אחראים לתפקודים שונים, וכשאזור נפגע הוא לא יכול לבצע את תפקידו. סוגים רבים של דמנציה מתחילים בצורה קלה ומחמירים בהדרגה. עם התקדמות המחלה יותר ויותר תאים במוח מתים ורשת הקשרים ביניהם ניזוקה. אופי המחלה תלוי במיקום הפגיעה, ובאופן שהאזור הפגוע קשור להתנהגות, לתקשורת, לחשיבה ולרגשות של החולה.

תסמינים:
התסמינים של דמנציה מגוונים מאוד, אך כדי שנחשוד בקיומה לפחות שניים מהתפקודים המרכזיים הבאים צריכים להיפגע – זיכרון, תקשורת ושפה, ריכוז, שיפוט ושיקול דעת, או תפיסה חזותית. בשלבים מוקדמים חולים יכולים לחוות שינויים בהתנהגות ובאישיות כמו עצבנות, לחץ ודיכאון. בהמשך התסמינים עלולים להתרחב לתוקפנות וכעס, חרדה ולחץ רגשי, התפרצויות פיזיות ומילוליות, אי שקט, הזיות ובעיות שינה.


המאמר במלואו >>