דיור מוגן בבית בא במטרה להחליף את המסגרות של דיור מוגן מחוץ לבית ובכך לתת מענה טוב ואידיאלי לאנשים בני הגיל השלישי שרוצים להמשיך ולחיות בביתם האישי מבלי לעבור להתגורר במסגרת של בית אבות או של דיור מוגן. דיור מוגן בבית בא במטרה להחליף את המסגרות של דיור מוגן מחוץ לבית ובכך לתת מענה טוב ואידיאלי לאנשים בני הגיל השלישי שרוצים להמשיך ולחיות בביתם האישי מבלי לעבור להתגורר במסגרת של בית אבות או של דיור מוגן. רוצים לדעת יותר על MemoApp כחלק מתפיסת 'דיור מוגן בבית'  ?? צרו עימנו קשר בטל' 052-3536246  |  052-6335305.

אנשים בגיל השלישי אשר בוחרים להישאר לגור בביתם עושים זאת מתוך רצון להמשיך ולנהל את חייהם באופן עצמאי ולא להיות תלויים בבני משפחתם, הם רוצים להמשיך ולגור במקום המוכר שלהם, הנוח והבטוח, שמרביתם חיים בו כמעט כל חייהם. להמשיך ולהתגורר באותה שכונה או באותו אזור מגורים משאיר בידי האנשים המבוגרים את התחושה של השייכות, דבר שחשוב מאוד עבור ביטחונם האישי.

למי מיועד דיור מוגן בבית? דיור מוגן בבית מיועד לאנשים בגיל השלישי שמרגישים שהיכולת הפיזית שלהם והיכולת להמשיך ולנהל את חייהם מבחינת סידורים, דאגה לבית, עבודות משק הבית וכדומה, אינה כפי שהייתה ושהם זקוקים לעזרה מסוימת, מבלי לעזוב את ביתם.

אותם אנשים יכולים עדיין לתפקיד באופן עצמאי, הם מתניידים בבית, מתקלחים לבד, יוצאים החוצה לטייל קצת ומצבם הבריאותי יציב, אך עדיין הם זקוקים למישהו שידאג לכל הדברים הטכניים בבית, למישהו שידאג עבור בעיותיהם הרפואיות, למישהו שיבשל עבורם ולמישהו שידאג למשק הבית.
אנשים שמסגרת של דיור מוגן בבית אינה מתאימה להם הם קשישים בעלי מוגבלויות שאינם מסוגלים להסתדר לבדם- החל מהתניידות בבית ועד לעשיית מקלחת באופן עצמאי. דיור מוגן בבית לא מתאים גם לאנשים סיעודיים שזקוקים לטיפול צמוד במשך 24 שעות ביממה. לאנשים כאלה המסגרת של דיור מוגן בבית לא יכולה לתת מענה.

מה כולל דיור מוגן ביתי?
  • כיום ישנן חברות שונות בתחום העזרה לקשיש שמספקות שירותים עבור הקשישים אשר בוחרים להישאר בביתם אך עדיין זקוקים לעזרה מסוימת. הקשישים משלמים לחברות אלה סכומי כסף חודשיים או שנתיים ומקבלים את כל השירותים שהם זקוקים להם, כאילו עברו לגור במסגרת חיצונית של דיור מוגן:
  • דיור מוגן ביתי כולל שירות של מנהל באופן אישי לכל אדם. הקשיש מקבל מענה טלפוני מידי בעת ההתקשרות לחברה ובעיותיו באות לידי פתרון. המנהל האישי נמצא בקשר עם הקשיש על בסיס יומיומי וגם עם משפחתו- מוסר דיווח על מצב הקשיש. במידה והקשיש צריך לעמוד בפני רשויות שונות במדינה (ביטוח לאומי, מס הכנסה, בתי משפט וכדומה) המנהל האישי מסייע לו בכך. כמו כן, המנהל האישי דואג לשלוח מישהו שיעשה את כל מטלות משק הבית.
  • דיור מוגן כולל מתן שירותים רפואיים אשר כוללים מנהל רפואי אישי, שירות של רופא שמגיע עד הבית אם צריך במשך 24 שעות בכל יום, התקנה של חיישני בטיחות בבית ודאגה ללחצן מצוקה שצמוד לאדם המבוגר.
  • דיור מוגן כולל שירותים של מנהל משק בית אשר דואג באופן אישי עבור שירותי תחזוקה לבית הקשיש, הבאת ארוחות הביתה, שירותי ניקיון, שירותי כביסה וגיהוץ וגם שליחת אנשי מקצוע בתחומים שונים לבית הקשיש כדי להסביר לו בנושאים שהוא מבקש וכדי ללוות אותו למקומות שונים.
  • דיור מוגן בבית כולל מתן שירותים למען ביצוע הסידורים היומיומיים של הקשיש בתוך הבית ומחוצה לו.
  • דיור מוגן בבית כולל מתן שירותים בתחום פעילויות חברתיות בתוך הבית או מחוץ לבית כמו חוגים, הרצאות, מפגשים חברתיים ועוד. לפעילויות אלה מתלווה אל הקשיש אדם מטעם החברה.
  • כל השירותים האלה באים למטרה שהקשיש יוכל להמשיך לחיות את חייו הרגילים וליהנות מעזרה חיצונית מבלי לערב את המשפחה ומבלי להיות תלוי בה.