סייען דיגיטלי אישי לחוויה והעצמה לאנשים ב-ASD - דרך חדשה וייחודית לסייע לאנשים שהעולם עבורם הוא מקום מבלבל והם מתקשים ביצירת קשר ומתקשים בדרך שבה הם מבינים את הסביבה.

כידוע אוטיזם משפיע על האופן שבו אנשים יוצרים קשר עם אנשים אחרים ועל הדרך שבה הם מבינים את הסביבה, כך שלעיתים קרובות העולם הוא עבורם מקום מבלבל – אנו פועלים לסייע לחזק את יכולת הקשר, את הבנת הסביבה ולהפחית את הבלבול עבור אוכלוסייה זו. ששמו לעצמנו למטרה כללית לקדם פתרונות לאתגרים של אוטיזם, מענה לאתגרים שחווים ילדים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי ומשפחותיהם בעזרת פיתוח סייען דיגיטלי אוטונומי מקצר מרחק בעל נוכחות וירטואלית מותקן והיברידי.

"ממואפ סייע לאמה בעצמאות תפקודית"

● החזון של מיזם 'ממואפ' הוא להצמיד לכל ילד ומבוגר ב-ASD סייען דיגיטלי אוטונומי שיהווה עבורו "חלון למציאות" ויקדם אותו מפסיביות לאקטיביות, כל אדם ב-ASD על פי צרכיו והאתגרים שבפניהם הוא, משפחתו והקהילה סביבם עומדים בפניהם.
● מיזם ממואפ יתרום לעולם עם יותר אפשרויות עבור אנשים ב-ASD ויחזק אותם ואת ביטחונם האישי ובכך יאפשר להם להוציא יותר מעצמם ובעיקר להיות יותר עצמאיים ופחות תלויים במשפחתם ובקהילה. במקביל המיזם שואף להעניק רווחה והקלה למטפלים וכלים דיגיטליים חדשים לשפר ולהעצים את הליווי והטיפול שהם מעניקים ליקיריהם ב-ASD.
● אנשים ב-ASD שהסייען של ממואפ ילווה אותם יזכו ליותר עצמאות, ביטחונם האישי יגבר, הם יהיו מסוגלים לבצע יותר פעולות באופן עצמאי ובמקביל בני משפחה יוכלו לשפר את התקשורת עימם, לסייע להם בפעולות קטנות כגדולות מבלי התיווך של איש מקצוע ויתרום להם בהפחתת הדאגה ובעומס הטיפולי השוטף.

האתגר - לנפץ את הבועה הקיימת (מטפורית) סביב אנשים ב-ASD המקשה עליהם ליצור קשרים ומקשה עליהם להבין את הסביבה וגורמת להם לבלבול. הסייען של 'ממואפ' המלווה את האדם ב-ASD מדריך אותו בכל רגע נתון בו הוא נמצא בדילמה ומסייע לו בעזרת טיפים והכוונה כיצד לצלוח את האתגר לטובתו, החל מסדר היום ודרך תזכורות והנחיות לביצוע מטלות ומשימות (חוזרות וחדשות). בנוסף הסייען של 'ממואפ' מתווך לאדם ב-ASD ומסייע בתקשורת עם אנשים אחרים הקשורים אליו באופן שוטף או בתקשורת חד פעמית ומאפשר לאדם ב-ADS להיות בקשר עם הסביבה למרות המגבלות – כאמור כל אדם והצרכים הייחודיים שלו.

הפתרון - 'ממואפ' הוא סייען דיגיטלי אישי בצורת מסך טלוויזיה חכם (ולעיתים היברידי בטאבלט או טלפון חכם – תלוי באדם וצרכיו) המציג ברצף לאדם ב-ASD תוכן מגוון המותאם במיוחד עבורו הקשור לעולמו, למשפחתו ולחייו במציאות שעבורו היא מבולבלת ומאתגרת. עצמאות תפקודית הינה נושא ענק והיא כוללת את כל כישורי החיים, שאדם זקוק להם כדי להתקיים. כדי להטמיע הרגלים נכונים ונורמטיביים נהוג להתייחס בעניין העצמאות התפקודית לפעולות ספיציפיות ולרצפים של פעולות.
המסך מספק מידע לעצמאות תפקודית, חוויה חושית, גירויים מותאמים, ויוצר רגעי קסם לאורך כל היום הכוללים:
  • עצמאות תפקודית בהתאמה בנקודת המוצא של כל ילד / מבוגר ויכולת וקצב ההתפתחות האישי שלו. 
  • התמצאות בסדר היום וחיבור לפעילויות השונות במהלך היום.
  • הצגת אירועים משמחים, אלבומי תמונות וסרטונים משפחתיים.
  • השמעת מוסיקה מגוונת בהתאמה אישית.
  • צפייה בסרטים וכתבות בנושאים שונים בהתאמה אישית.
  • שיחות וידאו על מסך גדול - מתאים במיוחד לאנשים במעונות שאינם חיים בבית.
לכל אדם ב-ASD יתבצע אפיון קצר בהסתמך על ראיון ושיחה עם ה-Caregiver העיקרי. תוצרי האפיון יעבדו בעזרת 'שיטת וטכניקת ממואפ' לתכנית טיפול ותמיכה בעזרת הסייען הדיגיטלי של 'ממואפ'. לאחר הטמעה ויישום של התכנית הטיפולית ההתחלתית תתבצע הערכת מצב כל כמה חודשים או לפי הצורך לשילוב יכולות נוספות שיש לסייען הדיגיטלי עבור האדם ב-ASD. על פי הצורך ועל פי בקשת ה-Caregivers נפתח מודולים ופיצ'רים נוספים שיהיו חלק מארגז הכלים של המערכת בעזרת 'חכמת ההמונים'.

"ממואפ סייע לאמה בעצמאות תפקודית"

תהליך חיבור של סייען דיגיטלי של 'ממואפ' לאדם ב-ASD כולל:
שלב -1 הוא מענה לפניה של המשפחה או הארגון וביצוע ראיון ואפיון מצבו של האדם ב-ASD בעזרת בני המשפחה והמטפלים המקצועיים (מהם הקשיים והאתגרים הנצבים מולו ביום-יום). השלב ה-2 הוא הכנת תיק טיפול ראשוני ויישומו במערכת 'ממואפ' לקראת התקנת הסייען בביתו או במעון של האדם ב-ASD. השלב ה-3 הוא תחילת הטיפול והדרכה של ה-Caregiver והעברת האחריות הטיפולית אליו תוך כדי ליווי צמוד על בסיס יום-יומי. השלב ה-4 הוא העבודה השוטפת והיום-יומית לאורך תקופה ארוכה בה מבצעים התאמות ותוספות לטיפול ומעדכנים את התכנה והאפליקציה בשדרוגים וחידושים.
את מערכת 'ממואפ' עבור אנשים ב-ASD מפעילים בני המשפחה המטפלים (Caregivers) ו/או הצוות המטפל בקהילה בסיוע וליווי של צוות מיזם 'ממואפ'. בשלב השני נכשיר מתנדבים שילוו אנשים ב-ASD החיים איתם בקהילה.

הידע המקצועי של צוות 'ממואפ' הוא נרחב ומגיע משנים רבות של פעילות בתחומים הרלוונטיים כגון נגישות, מערכות מידע מסייעות, רפואה, פסיכולוגיה, טיפול בעיסוק, עבודה סוציאלית, עיצוב ממשקי משתמש, תכנות ופיתוח דיגיטל ועוד... יש לזכור שהפתרון של ממואפ כבר נוסה בהצלחה אצל משתמשים רבים חלקם ב-ASD והתוצאות הסובייקטיביות היו טובות מאוד... המערכת של 'ממואפ' משפרת את איכות החיים של המשתמשים ושל בני משפחתם המטפלים.

בנוסף אנו רואים בכל בני המשפחה המטפלים – Caregivers שותפים לדרך של מיזם 'ממואפ' מאחר והם עוזרים לנו להשביח את המערכת ולהוסיף פיצ'רים נוספים לאורך כל הדרך, מה שנקרא "חכמת ההמונים", במיוחד הורים לאנשים ב-ASD הפעילים בקבוצות הורים ועמותות ולהם ניסיון טיפולי רב.

יתרונות מיזם 'ממואפ' ?
● רעיון מקורי ("איך לא חשבו על זה קודם"), פיתוח מהיר ולא יקר, לא מצריך תקינה או רגולציה, מתאים למגוון אוכלוסיות ואנשים ב-ASD, פתרון אידיאלי ולא מסובך ל-Caregivers, קל להפעלה ושימוש, נגישות מלאה, מיזם 'ממואפ' ביצע פרויקט POC בהצלחה.
● החדשנות של מיזם 'ממואפ' הם שיטה וטכניקה הבאים לידי ביטוי בסייען דיגיטלי המהווה ומשמש כלי טיפולי חדש ועוצמתי לבני המשפחה ולאו דווקא למטפל מקצועי. חיבור מיידי בין הסייען לאדם ב-ASD ללא צורך בלימוד או הדרכה. Plug & Play הסייען מוכן להפעלה מידית. הסייען מותאם לכל אדם על פי צרכיו המדויקים.
● אנו מתבססים נתונים מביצוע פרויקט POC נרחב במשך 36 חודשים במגוון של אוכלוסיות יעד והמשוב שקבלנו מה-Caregivers ומאנשי מקצוע היה חיובי מאוד. נעזרנו במגוון אנשי מקצוע לבסס את התזה שלנו ולהם הצגנו את התוצאות שהתקבלו ובמקביל נעזרנו בספרות מקצועית רבה אותה נשמח להציג בבוא העת.
● תחום העיסוק של מיזם 'ממואפ' הוא תחום חדש ומלהיב בשם Home Care Technology העובר מהפכה לאחר שנתיים שהעולם נמצא תחת מגפת Covid-19 ולאחר שמקבלי החלטות ומובילי דעה הבינו שאנשים החיים עם מוגבלויות ראויים אף הם ליהנות מפיתוח טכנולוגיות ומוצרים המסיעים להם בחיים בקהילה ומשדרגים את חייהם ואת חיי משפחתם.
● עולם הסייענים הדיגיטליים לאנשים ב-ASD הוא נרחב אולם עדיין לא מצאנו סייען ספציפי עם הנתונים וההגדרות שיש לסייען הדיגיטלי של 'ממואפ'. מרבית הסייענים הקיימים לא תוכננו ולא פותחו במיוחד לאנשים ב-ADS, אינם דוברים עברית, לא מצטיינים בנגישות מספקת ודורשים תפעול.
● הסיען הדיגיטלי של 'ממואפ' מאפשר לבצע תהליכים ופתרונות של מטפל אנושי צמוד. לא מצאנו סייענים בעלי תכונות בדומה לסייען הדיגיטלי של 'ממואפ' ויתרונותיו.
● אנחנו היחידים כיום שתכננו ופיתחנו סייען דיגיטלי אוטונומי בהתאמה מלאה לצרכים של אנשים ב-ASD, ואנו מומחים בתחומנו בעיקר בתחום של תכנון ועיצוב דשבורדים (ממשקי משתמש), נגישות והנגשת מידע ועבודה עם בסיסי נתונים.
● היתרונות של הסייען של 'ממואפ' הם ביעוד ובהתאמה האישית (פרסונליזציה) לכל אדם ב-ASD, היכולת לתת כלי טיפולי עוצמתי לבן המשפחה המטפל (Caregivers), התפעול הידידותי והאינטואיטיבי של הממשקים וכמובן העובדה שהסיען הדיגיטלי של 'ממואפ' הוא אוטונומי ואינו מצריך מהאדם ב-ADS כל תפעול, הסייען מוזן ע"י המטפל ומיישם את תכנית הטיפול באופן אוטומטי לחלוטין.

"ממואפ סייע לאמה בעצמאות תפקודית"